Běžecké trasy

Výstavbu a propagaci běžeckých tras na pohraničí mezi Českou a Slovenskou republikou umožnil projekt Interreg IIIA. Běžecké okruhy procházejí nejkrásnějšími partiemi obcí Staré Hamry a Bílá;na některých místech překračují Česko-Slovenskou hranici.

ČERVENÝ OKRUH - STARÉ HAMRY - BÍLÁ - STARÉ HAMRY - 33 km.

Tato trasa spojuje obce Staré Hamry a Bílá. Hřebenový úsek trasy začíná ve Starých Hamrech-Černé u budovy JZD a pokračuje na Gruň po podbuřanské lesní asfaltce na Svornolku,odtud na Janikulu a na parkoviště na Gruni. Trasa dále vede hřebenem Gruně na Bílý kříž, Vjadačku, Doroťanku a Konečnou. Na Konečné překračuje silnici a pokračuje po hřebeni až k sedlu pod Bobkem,odtud lesními cestami do Bílé,přičemž u Gašek křižuje severní sjezdovku SKI  Bílá.V Bílé ústí u zámečku a vede k parkovišti u hotelu Bauer. Odtud trasa pokračuje po cyklostezce kolem silnice I/56 po Černou a po překročení silnice se okruh u budovy JZD uzavírá.

V opačném směru lze k překonání výškového rozdílu využít lyžařského vleku severní sjezdovky SKI  Bílá,od jehož horní stanice se lze na trasu napojit.

Po trase je několik parkovišť vhodných k nástupu: Gruň, Bílý kříž, Konečná, Bílá.

Běžecká trasa je upravována sněžným pásovým vozidlem (Kässbohrer PB 100), zpravidla každé úterý,pátek a po velkém sněžení.

Na okruhu je instalováno 50 směrových tabulek, 10 výstražných tabulek a čtyři velkoplošné mapy (Gruň, Bílý kříž, Bílá).

Projekt "Přeshraniční běžecké trasy Česko-Slovensko" byl spolufinancován Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Iniciativy Společenství Interreg IIIA.

Investor : Obec Staré Hamry
Partneři : Ski Vítkovice-Bílá, obce Bílá, Klokočov, Korňa.

MODRÝ OKRUH - BÍLÁ - MEZIVODÍ - BÍLÁ - délka 20 km.

Trasa vede z parkoviště na Bílé kolem osady Žarovjanka do sedla pod Javořinkou. Pro usnadnění výstupu do sedla lze využít lyžařského vleku "D". Do sedla je možno se taky dostat po lesní svážnici ze Starých Hamer,Samčanky. Dále pak trasa pokračuje po úbočí kopce Javořina k osadě Javořinka, na Kozí hřbety,úbočím kopce Rožnovský vrch a následně dlouhým sjezdem na Mezivodí. Z Mezivodí se trasa vrací po opačné straně údolí říčky Bílé, podél Salajského potoka, úbočím kopců Kyčera a Klín do údolí Smradlavé a okolo zámečku zpět na parkoviště do Bílé.
Okruh je rovněž upravován.

ZELENÝ OKRUH - BÍLÁ - SAMČANKA - KOZÍ HŘBETY - BÍLÁ

Vybudován před zimou 08/09. Tvořen dvěmi přípojnicemi k modrému okruhu a částí modrého okruhu s vyústěním u parkoviště na Samčance. Od mapy běžeckých stop u parkoviště 0,3 km po cestě údolím Červíku, pak odbočit vlevo(směrovka). Zde začíná upravovaný úsek, jenž se hned za mostkem dělí na dvě větve.
Delší větev vede k JZ po svážnicích údolími potoků Červík a Šustkula. Závěrečný úsek lesem se závěrečným výšvihem na svážnici, po níž je veden modrý okruh.
Kratší větev směřuje k JV, prvně lesem, pak kousek po svážnici. Následně stopa vede opět lesem částečně po obrázkové cestě či novým lesním průsekem a opět klesá na svážnici ke garážím pod Javořinkou. Pak opět po svážnici až po rozcestí za jižní sjezdovkou, kde se opět napojuje na modrý okruh.
Okruh strojově upravován obvykle společně s modrým okruhem.

Mapa běžeckých tras
Mapa běžeckých tras je součástí propagačních materiálů projektu Interreg IIIA, který umožnil výstavbu a propagaci běžeckých tras na pohraničí mezi Českou a Slovenskou republikou.